Samres övriga ledning

Hem/Om Samres/Samres övriga ledning

Carina Schüler, Key Account Manager – Uppdragschef NVS Skolresor, Staffanstorp, Stockholm, Lomma och Kronoberg

Carina Schüler Carina började på Samres 1994 och har arbetat som kommunikatör, ansvar för fasta resor och transportörer, personalansvarig samt med kontakten gentemot kommuner, som utbildare och uppdragsadministratör och sedan för närvarande vikarierande uppdragschef för Skåne beställningsmottagning och Staffanstorp. I grunden är Carina samhällsvetare med vidare studier i ekonomi och spanska.

”Den dagliga kontakten med andra människor – kunder, transportörer och mina medarbetare – är det bästa med mitt arbete.”

carina.schuler@samres.se

Martin Eriksson, Key Account Manager – Uppdragschef Gotland och Karlstad

Martin Eriksson Martin tillträdde tjänsten som uppdragschef för Gotland augusti 2015 och för Karlstad i oktober 2015. Martin började på Samres som projektassistent i början av 2015. Martin har läst en Master i företagsekonomi.

Martin upplever arbetet som väldigt varierande och därmed stimulerande.

martin.eriksson@samres.se

Jennie Stridh, Key Account Manager – Uppdragschef Kungsbacka och Västra Götaland BC

jennie_stridhJennie började arbeta på Samres 1998. Hon har under sin tid på Samres bl a arbetat som utbildningsansvarig, ansvarig för fasta resor, platschefs assistent, uppdragsadministratör, uppdragsassistent, teknisk projektledare och är sedan januari 2009 uppdragschef på Samres. Idag är Jennie Uppdragschef med ansvaret för beställningscentralsuppdraget i Västra Götaland och Kungsbacka. Jennie tycker att följande rader är tänkvärda:

”Det största misstaget du kan göra här i livet är att ständigt frukta att göra ett.”

jennie.stridh@samres.se

Ulrika Paulsson – Affärsområdeschef Kvalitetschef (QM) & Key Account Manager – Uppdragschef Västra Götaland KIC

Ulrika PaulssonUlrika Paulsson har bakgrund som bla personalchef samt jobbat många år inom ICA. Sedan 2001 har Ulrika varit anställd på Samres som biträdande platschef, Information och Utbildningsansvarig och har varit Samres Kvalitetschef sedan 2006 och är fr o m hösten 2012 Affärsområdeschef för Uppdrag. Ulrika är också Uppdragschef med ansvar för kundinformationscentralsuppdraget för Västra Götaland. I ett kontinuerligt kvalitetsutvecklingsarbete betraktas kvalitet som ett rörligt mål. Utmaningen är att ständigt söka förbättringsmöjligheter. Utvecklingsarbetet blir därmed en ständigt pågående process och blir aldrig avslutat eller färdigt – ”Den som slutar försöka att bli bättre slutar också att vara bra”.

ulrika.paulsson@samres.se

Per Sundberg, Key Account Manager – Uppdragschef Oslo

persundbergPer har 25 års erfaring innen logistikk hvor han har jobbet innenfor store selskaper som Narvesen, DHL, Europris og Ingram Micro.
Er opptatt av et sterkt og kvalitetsbevist opparbeidet kundeforhold hvor også den ”gode samtalen” står høyt på agendaen.

”Vi skal gjøre hverandre gode, både internt og eksternt.”

per.sundberg@samres.se

Marie Nygren-Bonnier – Key Account Manager & CVU – Uppdragschef Dalarna & Chef Verksamhetsutveckling

Marie Nygren-Bonnier

Marie Nygren-Bonnier

Marie är civilekonom och har i 20 år jobbat med process- och organisationsutveckling. Både som managementkonsult och som linjechef i olika tjänsteföretag, framförallt inom Bank- och försäkring. Sedan oktober 2014 är Marie ansvarig för Samres interna verksamhetsutveckling och tycker att det roligaste med jobbet är att det leder till att vardagen blir bättre för både våra kunder och medarbetare. Från maj 2016 är hon även Uppdragschef för Dalarna.

marie.nygren-bonnier@samres.se

Agnes Salundi, Operations Manager – Driftchef Tartu

agnes_salundi Agnes har studerat Kulturgeografi på Universitetet i Tartu. Hon har tidigare arbetat som platschef på ett call-center i Tallinn, samt bott i Stockholm under sju år och där arbetat både inom taxi- och flygbranschen. Agnes har arbetat som driftchef på Samres sedan 2006.

Agnes anser att det är viktigt man är chef för många medarbetare att ha personalen i fokus – ge stöd, följ upp och motivera men alltid med leendet på läpparna – le hela tiden, det gör livet roligare för alla.

agnes.salundi@samres.se

Irina Boldesco, Operations Manager – Driftchef Chisinau

irina.boldescoIrina Boldesco har arbetat på Samres sedan 2007. Hon har under denna tid jobbat beställningsmottagare, utbildare samt assistent och är sedan november 2011 Driftchef på beställningscentralen i Chisinau. Irina är för närvarande föräldraledig.

 

irina.boldesco@samres.se

Ilona Turcanu, Operations Manager – Driftchef Chisinau

Ilona Turcanu Ilona har en magisterexamen i moderna språk och har tidigare jobbat som tolk i svenska biståndsprojekt. Hon började jobba för Samres som konsult och anställdes senare som driftchef för beställningscentralen i Chisinau.
Ilona är för närvarande föräldraledig.

Ilonas ledord är: Mår personalen bra, mår företaget bra.

ilona.turcanu@samres.se

Oxana Terescenco, Operations Manager – Driftchef Chisinau

bild_saknas Oxana Terescenco är utbildad tolk från och till engelska. Hon har tidigare arbetat på DHL Customer service innan hon blev anställd på Samres 2011. Hon har under sin tid på Samres arbetat som kommunikatör, utbildare och teamledare. Nu vikarierar hon som driftchef i Chisinau.

Oxana är en positiv person som tycker att glädje är själens hälsa.

oxana.terescenco@samres.se

Sandra Bergdahl, Operations Manager – Driftchef Skövde

bild_saknas Sandra har arbetat på Samres under flera år och har arbetat som bl a trafikledare, skolresor, trafikassistent, trafikchef och är sedan maj 2014 driftchef i Skövde. Sandra känner starkt för när individer utvecklas, växer och tar sig an nya utmaningar.

Förtroende är grundläggande i samarbetet mellan medarbetare och chef.

sandra.bergdahl@samres.se

Coura Fall, Operations Manager – Driftchef Dakar

coura_fall Coura har arbetat på flera IT företag i Afrika, till exempel Tigo. Hon har också arbetat som platschef på call center som tillhandahåller IT support och outsoursing av bemanningstjänster. Hon har varit verksam i uppbyggnaden av regionala och afrikanska IT utvecklings projekt för t ex FN, African Civil Society on Information Society, APC och sitter i styrelsen för flertalet utvecklingsorganisationer i Afrika. Coura har även grundat organisationen American Chamber of Commerce in Senegal.

Hon har studerat datorteknologi i Frankrike och har examen från Institut Supérieur de Management i Dakar från utbildningen Expert som Ledande befattningshavare.
coura.fall@samres.se

Jane Sikka, Operations Manager – Driftchef Dakar

jane_sikkaJane har arbetat på Samres sedan 2006 och började sin karriär som beställningsmottagare på Samres kontor i Tartu. Jane har sedan varit assistent till Driftchefen för att sedan 2013 arbeta som Driftchef på Samres kontor i Dakar.
Jane är för närvarande föräldraledig.

 

jane.sikka@samres.se

Camilla Aellig, Operations Manager – Driftchef Skövde

Camilla Aellig Camilla har en bakgrund som växeltelefonist och kontorsassistent på kommunen. Hon började på Samres 2000 och startade karriären som beställingsmottagare, med skolresor samt assistent. Camilla blev sedan driftchef i Falköping, därefter Bemanningsassistent och arbetar nu som driftchef i Skövde.

Camilla är en positivt lagd person som tycker att delad glädje är dubbel glädje och att man skall ta tillvara på dagen.

camilla.aellig@samres.se

Teresa Ciel Gueye, Quality & Training Manager – Ansvarig Quality & Training

Teresa Ciel Gueye Teresa är utbildad språk- och kulturvetare, är 8-språkig och har jobbat för Samres sedan 2011.
Hon har utbildat 64 av våra anställda i språk och kundfokus, varit med i uppstarten av en av våra centraler och implementerat en ny coaching-organisation i företaget.

Teresa anser att det är genom våra olikheter som vi tillsammans kan utvecklas, genom vår kundfokus som vi kan lyckas och genom vår målmedvetenhet som vi kan nå våra resultat.

teresa.ciel.gueye@samres.se